• header_1.jpg
  • header_2.jpg
  • header_3.jpg
  • header_4.jpg
  • header_5.jpg
  • header_6.jpg
  • header_7.jpg
  • header_8.jpg
  • header_9.jpg
  • header_10.jpg

Nieuws

Niet eerder zo veel interesse in WK voetbal in Nederland

12 juni 2014 - Een maand geleden stond de interesse in het WK Voetbal met 47% nog op een relatief laag pitje. Pal voor aanvang van het toernooi is dat beeld behoorlijk veranderd. 62% van de Nederlanders zegt nu geïnteresseerd te zijn in het toernooi. Deze score ligt boven de niveaus van de afgelopen vijf grote voetbaltoernooien, i.c. twee WK’s en drie EK’s. Niet eerder was de belangstelling in het land bij aanvang van een toernooi zo groot.

Lees meer...

Nog geen uitbraak van Oranjekoorts

15 mei 2014 - In Nederland is nog geen sprake van een stevige Oranjekoorts. De consument loopt op zijn hoogst zachtjes warm voor de WK Voetbal in Brazilië. Laat die stadions daar eerst maar eens afkomen, dus. Op een schaal van 1 tot 100, gebaseerd op gegevens over interesse, attitude en gedrag, noteren we een maand voor aanvang van het toernooi een Oranje temperatuur van 31 graden. Dat is een behoorlijk gevalletje van onderkoeling, ook in vergelijking met de EK 2012 in Polen en Oekraïne (35°) en de WK in Zuid-Afrika van 2010 (37°).

Lees meer...

Sochi goed voor humeur en zelfvertrouwen Nederlanders

25 februari 2014 - De betrokkenheid van de Nederlanders bij de Spelen in Sochi was groot. De prestaties van de sporters gaven het humeur en zelfvertrouwen een stevige boost. In politiek gekrakeel had men weinig zin, want dat zou het feest verstoren. Het aantal Olympische inhaakacties was beperkt, waarbij die van Heineken en Volkswagen het meest werden gewaardeerd.

Dit blijkt uit de Olympische Barometer, een online onderzoek dat marktonderzoekbureau Trendbox in samenwerking met Activate &Co heeft uitgevoerd onder een landelijk representatieve steekproef van n=502 Nederlanders in de leeftijd van 16 jaar en ouder. Het veldwerk voor het onderzoek vond plaats van 20 tot en met 23 februari, de dag van de slotceremonie in Sochi.

Lees meer...

Nederland heeft zin in 2014

december 2013 - Het chagrijn is in Nederland op zijn retour. Een kleine meerderheid van 53% van de Nederlanders kijkt optimistisch uit naar 2014. Eind vorig jaar keek slechts 31% met vertrouwen uit naar het toen nog maagdelijke 2013. Er is dus sprake van een duidelijk positieve ommekeer in de samenleving: het aantal pessimisten is gedaald van 22% vorig jaar naar 8% nu. Dat zijn overigens vooral oudere mopperende mannen: Statler & Waldorf uit de Muppet Show.

Dit blijkt uit het traditionele eindejaarsonderzoek, Focus op 2014, over de verwachtingen voor het nieuwe jaar dat marktonderzoekbureau Trendbox onlangs uitvoerde. In deze peiling participeerde een landelijk representatieve steekproef van n=601 Nederlanders van 16 jaar en ouder. 

Lees meer...

Trendbox in The Wall Street Journal

The European financial crisis prevails: One third of Europeans are on the outside of the economic recovery.

Lees hier het volledige bericht:

http://online.wsj.com/article/PR-CO-20131119-900282.html?dsk=y

60% wil gekozen burgemeester

oktober 2013 - Aanstelling burgemeester is achterkamertjespolitiek. 60% van Nederland is voor een gekozen burgemeester. Het benoemen van een nieuwe burgemeester is op dit moment nog een echte vorm van achterkamertjespolitiek zo ervaart bijna de helft van de Nederlanders. De procedure rondom de aanstelling kan en moet duidelijker vindt ruim 80%.

Lees meer...

Contact:

Marnixkade 109f
1015 ZL Amsterdam
T. +31 (0)20 589 83 83