• header_1.jpg
  • header_2.jpg
  • header_3.jpg
  • header_4.jpg
  • header_5.jpg
  • header_6.jpg
  • header_7.jpg
  • header_8.jpg
  • header_9.jpg
  • header_10.jpg

Trendmonitor Life & Living

 

In 1990 is Trendbox gestart met Life & Living, een continu onderzoek waarbij houding, gedrag en mentaliteit van Nederlanders door de tijd in kaart worden gebracht. Inmiddels, twintig jaar verder, kunnen we met recht claimen dat 'Trendbox de Nederlander door en door kent'. Dat wil zeggen, de Nederlander van vandaag, morgen en overmorgen.

trending-topics

Want door het continue karakter van Life & Living zijn we niet alleen in staat om de status quo in kaart te brengen, trends te signaleren en nader te analyseren. Tevens kunnen we vertaalslagen maken naar de toekomst. Immers, terugkijken in het verleden biedt een doorkijkje in wat komen gaat.
Wanneer?
Ten behoeve van een dergelijke tijdreis in de toekomst, werken we met scenario's. Hoe staan Nederlanders bijvoorbeeld over tien jaar in het leven bij een toenemende, krimpende of gelijkblijvende economie? Wat is bijvoorbeeld de impact op houding en mening wanneer de maatschappij meer "ik" of juist meer "wij" is georiënteerd? En wat leeft er momenteel in ons land? Vragen waarop middels Life & Living antwoord kan worden gegeven. Zodat u adequaat kunt anticiperen en inspelen op de nodige ontwikkelingen met een optimale inzet van uw marketing mix.
?
Life & Living wordt tweemaal per jaar uitgevoerd, onder een totale steekproef van 2000 personen van 16 jaar en ouder. De romp van de vragenlijst blijft door de jaren heen identiek, wat het mogelijk maakt om te vergelijken in de tijd. Daarnaast vinden, op basis van de actualiteit en/of specifieke verzoeken van klanten, regelmatig up-dates en aanpassingen plaats van de lijst.
Participeren
U hebt de mogelijkheid om Life & Living als geheel af te nemen of in te tekenen op één of meerdere thema's. Hebt u even?! De volgende vaste thema's worden in de tijd gevolgd: Carrière, Veiligheid, Toekomst houding, Financieel bewust, Innovatie, Koopbewust, Mobiliteit, Milieubetrokkenheid, Gezondheid, Waarde gezin/relatie, Hedonisme, Emancipatie, Sociale omgang, Economisch perspectief, Geloof, Politiek, Internationalisering, Vrije tijd, Media consumptie, Affiniteit met merken, Charitatief, Hobby's/interesses.

Door de omvangrijke hoeveelheid beschikbare Life & Living data is het mogelijk om iedere vraag en/of statement (in totaal werken we met meer dan 200 uitspraken) uit te lichten en apart en gedetailleerd te segmenteren. Op deze manier wordt een diep inzicht verkregen in trends en tijdlijnen.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Ruurd Hielkema. 

E. Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

T. 020 - 589 82 28 

 

 

 

 

 

 

 

 

Contact:

Marnixkade 109f
1015 ZL Amsterdam
T. +31 (0)20 589 83 83