• header_1.jpg
  • header_2.jpg
  • header_3.jpg
  • header_4.jpg
  • header_5.jpg
  • header_6.jpg
  • header_7.jpg
  • header_8.jpg
  • header_9.jpg
  • header_10.jpg

Nederland realistisch over 2013

december 2012 - De Nederlandse consument is realistisch over het jaar 2013. Maar hij heeft geen zin meer in het woord crisis. Liever gaat hij uit van een nieuwe  werkelijkheid. En dan wordt 2013 helemaal geen beroerd jaar. Wel roerig. Maar alles is beter dan saai.

Slechts eenderde van de Nederlandse bevolking kijkt met plezier uit naar het nieuwe jaar. Zes op de tien Nederlanders verwachten een verdere verslechtering van hun financiële positie. Een even grote groep gaat bezuinigen, waar bij nu zelfs de auto en de vakantie serieus aan de beurt zijn. Maar de burger weet eveneens dat hij moet inschikken. Hij is daar vaak ook toe bereid: het is niet anders. Hij doet het echter niet klakkeloos – er mag wel iets tegenover staan. Duidelijkheid over de gevolgen van de bezuinigingen dus, bij voorkeur met een beetje visie op de toekomst. Positief als het kan, maar in elk geval eerlijk. En hij heeft genoeg van ruziënde politici: Ga eens samen aan de slag stelt maar liefst 79%. Want dat doet hij zelf ook. Deze conclusies komen uit het jaarlijkse Trendbox-onderzoek over de verwachtingen voor het nieuwe jaar, dat begin december werd uitgevoerd onder n=604 personen van zestien jaar en ouder.

Lees hier het hele persbericht.

Terug

Contact:

Marnixkade 109f
1015 ZL Amsterdam
T. +31 (0)20 589 83 83